banner622
banner519

Mide ilacı kullananlar bu habere dikkat!

Amerika’da yapılan bir araştırmaya göre, mide ilaçlarının hastaların yüzde 96’sında böbrek yetmezliğine neden olduğu haberleri üzerine Türkiye Gastroenteroloji Derneği’nden açıklama geldi.

Mide ilacı kullananlar bu habere dikkat!

Amerika’da yapılan bir araştırmaya göre, mide ilaçlarının hastaların yüzde 96’sında böbrek yetmezliğine neden olduğu haberleri üzerine Türkiye Gastroenteroloji Derneği’nden açıklama geldi.

27 Nisan 2016 Çarşamba 13:59
banner587
banner605

Midede asit salgılanmasını engelleyen (Proton Pompası İnhibitörü) ilaçların, yüzde 96 böbrek yetmezliği yaptığı iddialarının gerçeği yansıtmadığı bildirildi.

Araştırma sonucunu değerlendiren Türkiye Gastroenteroloji Derneği Başkanı Prof. Dr. Serhat Bor, “Bu ilaçlar 2012 yılında 48 milyon kutu, 2015 yılında 60 milyon kutu kullanıldı. Bu ilaçları kullananların yüzde 96’sında böbrek yetmezliği oluştuğu haberlerinin hiçbir doğruluk payı yoktur” dedi.

Amerikan Nefroloji Toplumu adlı bilimsel dergide yer alan araştırmaya göre, 5 yıl boyunca mide ilacı kullananların kronik böbrek hastalığına yakalanma riski yüzde 28 ve böbrek rahatsızlığı yaşama olasılıkları da yüzde 96 oranında artıyor.

“DAHA ÖNCE DE SUÇLANMIŞTI”

Tek bir çalışmaya dayanarak böyle bir haber çıkarıldığını dile getiren İç Hastalıkları ve Gastroenteroloji Uzmanı Prof. Dr. Serhat Bor, “Bu çalışmanın çok sayıda zayıflıkları var. Bu ilaçlar yaşlı, genel durumu kötü, çok sayıda ilaç kullanan, kullandığı diğer ilaçlardan dolayı böbrek yetmezliği riski taşıyan hastalara verilmektedir. Bu ilaçlar, daha önce de değişik şekillerde suçlandı. Bunların neredeyse tamamından beraat etti. Bu ilaçların osteoporoz ve kemik kırığı yapıcı etkisi bile çok azdır, risk katsayısı 1,3’tür” diye konuştu.

“İLAÇLAR DOKTOR KONTROLÜNDE VE GEREKLİ DOZDA KULLANILMALI”

Ülkemizde vatandaşların yüzde 23’ünde reflü, yüzde 10’unda mide problemi olduğunu açıklayan Bor, şunları söyledi: “Bu hastalarımız bu tür haberlere itibar edip ilaçlarını bırakırsa başta mide kanaması olmak üzere çok sayıda yan etkiyle karşı karşıya geleceklerdir. Böyle bir haberin halk sağlığı açısından çok ciddi olumsuz etkileri olacaktır. Bazı hastalar bu ilacı gereksiz, bazıları daha uzun kullanmaktadır. Her ilaçta olduğu gibi bu ilaçları da doktorlarına danışarak kullanmaları gerekir. Uzman bir hekimle görüşüp gereken dozda ilaç kullanmaları gerekir.”

“HASTALARDAN YOĞUN ŞİKAYET VE ENDİŞE DURUMU VAR”

Haberi duyan hastaların kendilerine akın ettiğini ifade eden Bor, “Derneğimizin web ve sosyal medya sayfalarına da bu konuda çok miktarda soru geldi. Çok hızlı geri bildirimler yapıyoruz. Bu konudaki resmi görüşümüzü hastalarımıza yaymaya başladık” derken, hastalara da “Her ilacı dozunda ve süresinde kullanın" uyarısında bulundu.

Kaynak: Gazete Vatan 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner599