banner622
banner595

Tetanos aşısından 10 öğrenci daha hastanelik oldu (2)

HALK SAĞLIĞINDAN AÇIKLAMA: ÖĞRENCİLERDE AŞIYLA İLGİLİ BULGUYA RASTLANILMADI  Karaman Halk Sağlığı Müdürü Dr. Ali Rıza Altınsoy, okullarda yapılan tetanos aşısı sonucu hastanelik olan öğrencilerle ilgili açıklama...

Tetanos aşısından 10 öğrenci daha hastanelik oldu (2)

HALK SAĞLIĞINDAN AÇIKLAMA: ÖĞRENCİLERDE AŞIYLA İLGİLİ BULGUYA RASTLANILMADI  Karaman Halk Sağlığı Müdürü Dr. Ali Rıza Altınsoy, okullarda yapılan tetanos aşısı sonucu hastanelik olan öğrencilerle ilgili açıklama...

27 Şubat 2015 Cuma 21:47
Tetanos aşısından 10 öğrenci daha hastanelik oldu (2)
banner625

HALK SAĞLIĞINDAN AÇIKLAMA: ÖĞRENCİLERDE AŞIYLA İLGİLİ BULGUYA RASTLANILMADI 
Karaman Halk Sağlığı Müdürü Dr. Ali Rıza Altınsoy, okullarda yapılan tetanos aşısı sonucu hastanelik olan öğrencilerle ilgili açıklama yaptı. 8'inci sınıf öğrencilerine aşı yapıldığını hatırlatan Altınsoy, öğrencilerin yapılan tetkiklerinde rahatsızlanmalarıyla ilgili aşıyla bağlantılı bir bulguya rastlanılmadığını belirtti. Tedavi altına alınan öğrencilerle ilgili Çocuk Hastalıkları ve Enfeksiyon Hastalıkları Uzmanlarınca rapor hazırlandığını ifade eden Altınsoy, şunları söyledi: "Hazırlanan raporda, Karaman Devlet Hastanesi çocuk Acil Polikliniğine baş dönmesi, mide bulantısı şikayetleri ile başvuran 12 çocuğun ayrıntılı fiziki muayene bulguları yapılarak tetkikleri istenmiştir. Başvuran 6 hastamızın yapılan tam idrar incelemesinde idrar yolu enfeksiyonu saptanarak tedavisi planlanmıştır. Ayakta direkt karın grafisi çekilen 3 hastamızın bağırsaklarında gaz görünümü dışında bulguya rastlanılmamıştır. Diğer olgularda ise patolojik bir durum saptanmamıştır. Hastalar yaklaşık 6 saat müşahade altında tutulduktan sonra genel durumlarının iyi olması nedeni ile şifa ile taburcu edilmiştir denilmektedir. Yukarıda da görüleceği üzere ilgili uzman hekimlerce hazırlanan raporda aşı ile bağlantılı olduğu düşülen hiçbir bulgulara yer verilmemiştir."
Sağlık Bakanlığının 2009/18 Nolu Genelgesini hatırlatan Altınsoy, "Genelgede, 'Enjeksiyon Reaksiyonu Kişiler ya da gruplar, aşı ya da içeriği ile ilgisiz olarak sadece enjeksiyona karşı reaksiyon gösterebilirler. Bayılma, beş yaş üzeri grupta sık görülebilir. Bayılan kişiyi sırtüstü yatırıp ayaklarını yukarı kaldırmak yeterlidir ve genellikle bunun dışında bir tedavi gerekmez. Enjeksiyon nedenli anksiyeteye bağlı hiperventilasyon; baş dönmesi, kulak çınlaması, ağız çevresinde ya da ellerde titreme gibi spesifik semptomlar ortaya çıkabilir. Çok nadir olarak konvülsiyon da görülebilir. Üst ve alt solunum yolunda obstrüksiyon bulgularının ve cilt bulgularının olmaması enjeksiyon reaksiyonu lehinedir. Tüm bu etkiler aşıya değil enjeksiyona bağlıdır. Bazı durumlarda (özellikle okul aşılamalarında) bayılan bir kişinin görüntüsü 'toplu simülasyona' (toplu korku ve bayılma) neden olabilir. Aşılama hakkında açık ve anlaşılır bir bilgilendirme, sakin ve güvenli bir uygulama anksiyeteyi, dolayısıyla da bu tip olayların görülme ihtimalini azaltacaktır' denilmektedir. Bu nedenle çocuklarımızda meydana gelen rahatsızlıkların tetanoz aşıları ile ilgisi olmadığı düşünülmektedir" diye konuştu.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner599

banner388