banner622
banner519

No fine for government-friendly business tycoon’s ad featuring Turkish flag

Istanbul, April 9 () - Turkey’s media watchdog has decided not to fine the company responsible for a TV advertisement in which a Turkish flag was shown, which is forbidden in ads. The Supreme Council of Radio and Television (RTÜK) did not order a...

No fine for government-friendly business tycoon’s ad featuring Turkish flag

Istanbul, April 9 () - Turkey’s media watchdog has decided not to fine the company responsible for a TV advertisement in which a Turkish flag was shown, which is forbidden in ads. The Supreme Council of Radio and Television (RTÜK) did not order a...

09 Nisan 2015 Perşembe 12:53
No fine for government-friendly business tycoon’s ad featuring Turkish flag
banner625

Istanbul, April 9 () - Turkey’s media watchdog has decided not to fine the company responsible for a TV advertisement in which a Turkish flag was shown, which is forbidden in ads.

The Supreme Council of Radio and Television (RTÜK) did not order a punishment for the usage of the national flag in the ad for the Ağaoğlu group, owned by prominent business mogul Ali Ağaoğlu.

A member of the watchdog from the main opposition Republican People’s Party’s (CHP) quota claimed that the company was not punished due to Ağaoğlu’s close ties with the government.

Ağaoğlu was embroiled in Turkey’s huge corruption case that hit headlines in December 2013 before behind quashed.

Members of RTÜK from the ruling Justice and Development Party (AKP) voted against the fine, and the decision was criticized by CHP deputy Ali Öztunç.

“The five AKP members of RTÜK ruled not to fine the advertisement simply because it was an ad of Ali Ağaoğlu’s company and he featured in it” he said, adding that the AKP members “contradicted themselves” as they had previously ruled for TV stations to be punished for broadcasting advertisements using the Turkish flag.

Öztünç claimed that the Turkish flag could now even be used in lingerie ads and he was curious how the AKP members of RTÜK would justify this.

Ağaoğlu was briefly detained as part of the Dec. 17, 2013 corruption probe, which also involved four former ministers and their sons, as well as a total of around 100 others. The investigation into the case was eventually dropped in 2014.

(PHOTO)

 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner599

banner388